Om du inte hittar svaret på din fråga här så är du varmt välkommen att kontakta oss:
E-post: support@dstny.se
Tel: +46104105000
Dessa inställningar ska per automatik vara inställda på ditt nya SIM-kort från Dstny, men ibland kan man behöva ställa in dessa manuellt om du mot förmodan inte kan surfa eller skicka/ta emot mms.
Prova först att välja ”Återställ standardinst.” (Android) eller Nollställ inställningar (iOS), innan du redigerar eller skapar nya APN-inställningar enligt nedan. Skulle det fortfarande inte fungera ser du korrekta inställningar här:
Fylla på sin egen surf gör man via sms: Om 80% av surfkvoten för innevarande månad uppnåtts kommer ett SMS skickas ut med texten: "Du har förbrukat 80% av din surf. När du förbrukat 100% av din surf för denna månad kan du fortfarande surfa, fast med lägre hastighet." Om 100% uppnås kommer ett SMS skickas ut med följande text: "Du har förbrukat 100% av din surf för denna månad, för att köpa extra surf svara på detta SMS med texten 1GB (50kr), 3GB (125kr), 5GB (195kr) eller 10GB (295kr)."
Besvara ditt sms om att din surfkvot är slut med önskad mängd. Exempel: ”1 GB” Då får du tillbaka följande när surfen är uppgraderad. Kvittens: ” Tack, vi har utökat din datamängd för innevarande månad med 1 GB, tillgängligt inom 10 minuter.”
Om du är administratör kan du fylla på surf åt dina anställda istället. Om du är administratör på företaget hjälper vi dig med ett konto till Mina Sidor där du kan fylla på surf till vem du vill av alla på företaget som har Dstny som operatör.
Kontakta Dstnys support via mail för hjälp med användaruppgifter.
Prissättningen för extra surf är:
+ 1 GB surf = 50 kr
+ 3 GB surf = 125 kr
+ 5 GB surf = 195 kr
+ 10 GB surf = 295 kr
Ja, vid 80% samt 100% får du ett sms vid resp. förbrukningsprocent. Vid 100% så sänks hastigheten för surfen till 32kbit/s.
Det är för att när man fyller på surf så utökas totalen dvs. har jag 6GB surf idag så har jag 7GB om jag lägger till 1GB. Då blir förbrukningen också uppdaterad dvs. om jag använt 6GB surf så blir det 6 av 7GB förbrukade vilket blir 6/7 = ~85%.
För att spela in en ny ljudfil kan man:
Ringa 08-120 100 64 och följa rösten, spela in röstmeddelandet och sedan lägga på för att avsluta inspelningen. Därefter skickar vi ut filen till er för avlyssning.
Eller:
Logga in på Mina sidor i MyAdmin, välja Administratörsvy och därefter Organisation och Röstmeddelanden. Här kommer ni se alla era ljudfiler och tar ni er längst ned på sidan kommer ni till ”Nytt röstmeddelande” – Tryck där.
För att förändra öppettider i svarsgrupper/distributionsgrupper behöver man surfa in på MyAdmin, vår Self Service portal. Du måste vara administratör för er växel för att kunna nå denna portal.
I vårt Help Center hittar du en guide över hur du gör själva ändringen i MyAdmin. Du hittar guiden här.
För att återställa endast ditt lösenord kan du öppna nedan länk som leder till en PDF och följa stegen:
Glömt lösenord-guide
Du kan även höra med den eller de som är admin för er växel. De kan nämligen se ditt användarnamn i MyAdmin. De kan inte se ditt lösenord men de kan byta det till ett annat, åt dig.
Det finns många alternativ tillgängliga när du ringer upp din röstbrevlåda. Nedan ser du vilka knappar du ska välja för att nå rätt funktion:
Huvudmeny
2: Lyssna på sparade meddelanden
4: Lyssna på personlig hälsningsfras
5: Spela in personlig hälsningsfras
6: Ta bort personlig hälsningsfras
*: Avsluta samtal
0: Upprepa meny
När meddelande spelas
1: Föregående meddelande
2: Upprepa nuvarande meddelande
3: Nästa meddelande
7: Ta bort nuvarande meddelande
*: Avsluta samtal
0: Tillbaka till huvudmenyn
För att koppla ett pågående samtal vidare placerar du muspekaren över det aktiva samtalet. Sedan drar du samtalet till det vänstra fältet, kontaktlistan, och släpper det på den kontakt du önskar koppla till. Kopplingen sker sedan automatiskt.
Om du vill föravisiera samtalet innan du kopplar ringer du upp den personen du ska koppla till genom att klicka på luren på personens kontaktkort. Det befintliga samtalet väntkopplas helt automatiskt. När samtalet är avisierat drar du det väntkopplade samtalet till det aktiva samtalet.
Du loggar in på MyAdmin med dina vanliga växeluppgifter. Själva portalen finner du på admin.dstny.se.
För att kunna använda Dstnys Self-serviceportal så måste du vara administratör av er växel. Detta för att säkerställa att inga obehöriga går in och ändrar information och abonnemang.
Den som är administratör kan även göra fler kollegor till administratörer om så önskas:
När någon har laddat hem Dstnys mobilapp måste denne även få ett konfigurations-sms för att synka appen mot sina växeluppgifter. Du som administratör kan enkelt skicka ut ett sådant sms via MyAdmin.
Gör såhär:
Användaren behöver sedan följa instruktionerna i smset.
Gör såhär för att skapa en ny schemahändelse i MyAdmin:
Följ följande steg för att skapa en ny användare i MyAdmin:
I MyAdmin kan du själv skapa upp nya abonnemang till dig och dina kollegor.
Gör såhär för att skapa ett abonnemang: