Mansjouren

 

Hur Dstny revolutionerar Mansjourens kommunikation

Mansjouren i Stockholm är ett framstående exempel på hur tekniska framsteg, speciellt inom företagstelefoni som tillhandahålls av oss på Dstny, kan förbättra effektiviteten och räckvidden för ideella organisationer.

Med Dstnys lösningar har Mansjouren förbättrat sin förmåga att erbjuda konfidentiell hjälp genom olika kommunikationsmetoder, vilket säkerställer att volontärer kan koppla upp sig med de som behöver stöd när som helst, var som helst. Denna flexibilitet och tillgänglighet är avgörande för att utöka deras påverkan och möta den ökande efterfrågan på deras tjänster.

Bryta tystnaden – Förebild för manligt stöd

Uppdraget

Mansjouren i Stockholm bryter tystnaden kring manliga känslor och utmanar myten att 'bra män reder sig själva.' Genom att erbjuda lyhört stöd via telefon, enskilda samtal, parsamtal och gruppsamtal, strävar denna ideella förening efter att ge varje man verktygen att finna egna lösningar.

Med Dstnys innovativa företagstelefoni kan Mansjouren utöka sitt stöd och nå ut till fler män i behov, stärka dem i deras mission att skapa en tryggare framtid för män som söker hjälp.

Volontärerna kan svara var de än befinner sig

Idag har de en växellösning som består av ett fastnummer och mobila anknytningar till sina volontärer. De har tre telefonpass per dag, och de mobila anknytningarna ger volontärerna möjligheten att svara var de än befinner sig.

”Vi gillar appen. Innan den fanns så satt våra volontärer i ett speciellt rum med fasta telefoner och pratade i dem. Med hjälp av appen kan volontärerna ta samtal var som helst”, berättar Pelle Hasselgren, kommunikationsansvarig, volontär och styrelsemedlem i Mansjouren i Stockholm.

Tillgänglighet och flexibilitet är två avgörande faktorer för att kunna nå ut till så många som möjligt. Telefonilösningen spelar även en central roll i att förse männen som ringer in med information om deras rättigheter, skydd och resurser.

Om volontärerna upptäcker kunskapsluckor gällande juridik och rättigheter kan de hänvisa männen till ett juristföretag eller en familjejurist som de har nära kontakt med. Detta säkerställer att de som kontaktar jouren får adekvat information och hjälp.

jordglob

En växande verksamhet

Resultatet

Mansjouren i Stockholm upplever en kraftig ökning av inkommande samtal, med 11 000 samtal under 2022, och har utvidgat sina tjänster tack vare effektiv telefoni.

Denna teknologi har varit avgörande för att bredda räckvidden och stödja fler män, särskilt under pandemin. Telefonilösningen möjliggör för volontärer att enkelt delta och bidra, vilket underlättar expansionsplaner, som att öppna en filial i Malmö och bli en nationell resurs.

"Telefonen känner inga geografiska gränser," sammanfattar Pelle Hasselgren.

Vad säger kunden...

Vi gillar Dstny-appen. Innan den fanns så satt våra volontärer i ett speciellt rum med fasta telefoner och pratade i dem. Med hjälp av appen kan volontärerna ta samtal var som helst.
Pelle Hasselgren - Kommunikationsansvarig, volontär och styrelsemedlem
Mansjouren
mobilapp

Flexibel stödlinje

I korthet

Behovet för Mansjouren i Stockholm var införandet av en skräddarsydd telefonilösning.

Denna lösning kombinerar fast telefonnummer med mobila anknytningar, vilket möjliggör för volontärerna att ta emot samtal var som helst.

Detta har ökat organisationens flexibilitet och tillgänglighet, vilket är avgörande för att kunna erbjuda stöd till fler män i behov.

Söker ni en liknande lösning? 

Kom i kontakt med oss

Vill du veta mer om vad Dstny kan göra för ditt företag?

Fyll i formuläret så kommer en av våra representanter att kontakta dig inom kort.