I vår mobilväxel kan du välja vilket nummer som ska synas när du ringer upp någon. Ibland vill du kanske visa ditt mobilnummer, ibland ditt fastnummer. Är du med i någon svarsgrupp kanske du ibland vill visa det numret när du ringer ett samtal. Detta är något du kan styra med ett enkelt knapptryck, direkt i appen.
Har du någon annan operatör än Dstny så krävs ett så kallat MEX-abonnemang för att denna funktionen ska fungera. Fördelen med MEX är att dina kollegor alltid ser din linjestatus, oavsett om du ringer med din mobil, bordstelefon eller softphone.
Kommunicera effektivare på jobbet med en mobil växel i vår smarta app. Med Dstny mobilapp kan du enkelt se vilka som är tillgängliga, sitter i möte eller pratar i telefon. Direkt i appen kan du själv ange en hänvisning så att andra kan se din status. I appen kopplar du samtal med en enkel knapptryckning, kan chatta med kollegerna, se din samtalshistorik och mycket mer. Vi har också gjort det möjligt att ringa över Wi-Fi, så att ni kan minska kostnaderna vid utlandsresor. Appen fungerar med iOS, Windows och Android.
…och gör det enkelt att logga in och ut ur svarsgrupper
Du ser enkelt vilka svarsgrupper du är inloggad i. Som administratör för en grupp är det enkelt att lägga till eller ta bort kollegor, vilket gör att ni alltid har koll på att era svarsgrupper är rätt bemannade. Vår mobilapp gör kommunikationen otroligt smidig samtidigt som du får den rörlighet du behöver i din arbetsdag.
Ja, samtliga operatörer fungerar i vår mobila växellösning. Vi på Dstny levererar en helt operatörsoberoende mobil växel och har byggt en mobil växellösning så att du ska kunna ha den operatör som passar era krav. Hos oss kan du byta, behålla eller blanda operatörer efter behov.
Operatörer vi ofta jobbar med är Tre, Telia, Telenor och Tele2. Dessutom är vi på Dstny egen operatör.
Med vår lösning får du din telefonväxel direkt i en app. Vår mobila app fungerar på de vanligaste enheterna, iPhone och Android. För iOS krävs krävs 12.0 eller senare, här är appen kompatibel med iPhone, iPad ooch iPad touch. För Android kräver appen 5.0 eller senare.
Tyvärr har vi inget stöd för övriga mobila enheter som exempelvis Blackberry eller Google Phones.
Vår telefonväxel får du i form av en app som du kan ha direkt i din mobil. Denna app är en del av vår växeltjänst och är därför helt gratis att ladda ner. Du behöver vara växel-kund till oss för att sedan kunna använda appen.
Vill du räkna ut ert pris för vad själva telefonväxeln skulle kosta så kan du få en prisindikation i vår prissnurra. Välj antal användare, operatör och dataförbrukning så får en bild av vad ert pris skulle landa på. Vill du ha en mer exakt prisbild så är du välkommen att kontakta oss så hjälper våra kunniga rådgivare dig vidare.
För att Dstnys mobilväxel ska fungera måste ditt företag vara kund till oss och du måste ha ett användarkonto. Sedan kan du ladda ner appen.
För att appen sedan ska kopplas mot just ditt företag måste den konfigureras. Då behöver du få ett konfig-SMS. Detta kan skickas ut av den som är administratör för er växel. Som administratör kan man logga in på MyDstny och hantera många olika funktioner som rör er mobila växel.
I olika situationer kan du vilja visa olika nummer när du ringer ut. Ibland kanske du vill ringa ut från ett fastnätsnummer, ibland ett gemensamt gruppnummer och ibland vill du att ditt mobilnummer ska synas när du ringer någon. Vi erbjuder en funktion, i vår mobila växel, där du själv kan välja vilket nummer som ska visas när du ringer ut – fastnummer, mobilnummer eller växelnummer. Du kan också välja vilket nummer du vill bli nådd på, oavsett vart du befinner dig. Internt kan ni använda er av kortnummer. Och allt detta kan du alltså hantera, direkt i en mobil växel, i form av en app.
Om du inte har Dstny som mobiloperatör krävs det att du har ett så kallat MEX-abonnemang hos din mobiloperatör för att kunna välja vilket nummer du ska visa. Fördelen med den typen av abonnemang är att dina kolleger alltid ser att du sitter upptagen i telefon – även när du ringer ut från mobilen.
En mobil växel är framför allt ett utmärkt verktyg när man är på språng och fortfarande vill vara tillgänglig i växeln. Men om man tillbringar större delen av dagen i telefonen och framför en dator kan en softphone eller en fast bordstelefon vara mer användarvänligt.
Genom att komplettera din mobila växel med våra andra licenstyper, Dstny Softphone och Dstny IP-telefon, har du alltid det mest optimala verktyget tillgängligt oavsett hur din arbetsdag ser ut. Detta kan du självklart göra när som helts.
Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar, eller så kan du ringa till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.