MiFID II är en regel för hur värdepappersbolag och banker i Europa ska arbeta med placeringar och rådgivning. Detta för att öka transparensen på den finansiella marknaden och ge investerare mer information än tidigare. Vår samtalsinspelningstjänst stöds självklart av denna EU-lag.
Call Recording
Operatörsoberoende samtalsinspelning
Med Dstnys tjänst för samtalsinspelning, Call Recording, får du operatörsoberoende inspelning av samtal som fungerar lika bra på både fasta och mobila nummer. Tjänsten gör det enkelt att spela in samtal, både inkommande och utgående. Dstny Call Recording fungerar lika bra i din softphone som i din mobilapp. Samtalen lagras sedan i ett intuitivt och användarvänligt webbgränssnitt med möjlighet att söka på olika parametrar, så som nummer, tid, samtalslängd m.m. Filerna krypteras sedan för säker lagring, allt enligt GDPRs regler.
Två olika paketeringar för inspelning av samtal
För att kunna passa olika kunders behov finns Dstnys samtalsinspelningstjänst, Call Recording, i två olika paketeringar. Call Recording Automatic och Call Recording Pro. Dessa två paket kan du dessutom blanda, så att olika agenter inom samma organisation har olika paketeringar.
Call Recording Automatic
I paketeringen Automatic spelas samtliga samtal in, både på inkommande och utgående samtal. De inspelade samtalen lagras sedan i portalen i upp till 1 år. En perfekt tjänst för dig som vet att du vill spela in alla samtal. Denna tjänst är kompatibel med GDPR.
Call Recording Pro
I vår mer avancerade paketering, Call Recording Pro, kan man välja mellan att spela in samtliga samtal eller att spela in telefonsamtal på begäran. Du väljer alltså själv om en agent ska ha spela in samtal eller om agenten ska manuellt välja vilka samtal som ska spelas in. Med Pro kan du dessutom pausa inspelning, något som behövs vid exempelvis hantering av kreditkortsuppgifter. Du kan flagga och tagga samtal enligt egenidentifierade parametrar samt skapa formulär mellan agent och supervisor för att utvärdera samtal. Samtalen lagras i upp till 7 år i portalen. Denna tjänst är kompatibel med MiFID II, PCI DSS och GDPR.
Slumpmässig inspelning av telefonsamtal
Inspelade samtal kan vara en perfekt källa till kunskap. I förbättringssyfte eller utbildningssyfte vill man ofta spela in slumpmässiga samtal för att sedan kunna utvärdera försäljning, support eller kundservice. Med Call Recording Pro kan du välja att spela in en viss procent av samtalen, därmed slumpas de samtal som spelas in.
Fördelar med att spela in samtal
Samtalsinspelning on demand
Med Call Recording Pro kan du välja mellan att spela in alla samtal eller om du enbart vill spela in on demand/på begäran. Har du inställningen på begäran så aktiverar du samtalsinspelningen när samtalet är igång, genom ett enkelt knapptryck. När du väl valt att spela in ett samtal så kommer hela samtalet sparas. Detta betyder att du när som helst under samtalets gång kan välja att spara hela samtalet.
Samtalsinspelning kompatibel med GDPR och MiFID II
Dstny Call Recording är kompatibel med både GDPR och MiFID II. MiFID II ingår i Finansinspektionens krav. Väljer du Call Recording Pro får du även en tjänst som är kompatibel med PCI DSS.
Får man spela in samtal utan att berätta det?
Användarvänlig
Smart lagring
Enkel sökfunktion
Vanliga frågor om Call Recording
Är det lagligt att spela in telefonsamtal? Att spela in ett samtal är tillåtet så länge någon av parterna som deltar i samtalet är medveten om inspelningen, detta enligt Brottsbalken 4 kap. Så om du spelar in dina egna samtal räknas du enligt lagens mening som en deltagare och det är därför fullt tillåtet. Denna lagstiftning gäller alla typer av samtal, inte bara de som sker över telefon.
Är ingen av parterna som deltar i samtalet medvetna om att det spelas in så faller ärendet under avlyssning, något som inte är tillåtet. Vår rekommendation är att alltid vara transparent mot motparten och berätta att och varför samtalet spelas in.
Tjänsten Samtalsinspelning funkar både på era fasta och mobila nummer, så du kan enkelt spela in samtal vart du än befinner dig. Du väljer om du vill spela in alla samtal eller bara ett visst urval.
Samtalen lagras inom EU, helt i enlighet med GDPR. För företag som har krav på att lagra samtalen själva finns det stöd för att överföra samtal via FTP, SFTP, FTPS, AWS och Azure.
Call Recording finns i två olika paketeringar, dessa har olika lagringstid. Automatic har upp till 1 års lagring och Pro har upp till 7 års lagring. Detta betyder dock inte att du måste lagra samtalen så länge.
Ja, det finns stöd för att överföra inspelningar via FTP, SFTP, FTPS, AWS och Azure för egen lagring.
Tjänsten funkar med samtliga operatörer. Som operatörsoberoende leverantör av telefoni för företag är det viktigt för oss att våra tjänster fungerar med alla operatörer.
Vi får ofta frågan om vad som händer om man först mot slutet av ett samtal kommer på att samtalet borde spelas in. Med Call Recording On Demand så kan nu när som helst under samtalets gång välja att spela in samtalet. Då kommer samtalet, i sin helhet, att sparas, från start till slut. Detta beror på att Call Recording On Demand ligger redo och spelar in alla samtal, men bara de du väljer att spara lagras i portalen. Alla andra raderas direkt. På så sätt kan du klicka på inspelningsknappen vid slutet av ett samtal, och ändå få hela samtalet lagrat.
Tjänsten för att spela in telefonsamtal inkorporeras in i vår App. Väljer du Call Recording Pro kan du därmed få upp en knapp i din app där du kan välja att spela in ett samtal, pausa inspelningen eller slänga inspelningen. Vår app är kompatibel med alla vanliga smartphones så som Samsung eller iPhone med flera.
Kom i kontakt med oss
Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar, eller så kan du ringa till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.