Vi på Dstny har tillsammans med företag aktiva inom finansbranschen tagit fram en lösning som är optimalt anpassad för just bank- och finansbranschen.
Bank- och finanssektorn omfattar ett brett spektrum av organisationer så som banker, kreditkortsföretag, försäkringsbolag, investeringsfonder och börsmäklare för att bara nämna några. Alla dessa organisationer har stora krav på sig att följa vad som kan verka som en oändlig ström av nya regler samtidigt som alla processer ska vara välordnade och transparenta. Utöver detta förväntas dessa företag även reducera kostnader, ha god säkerhet och kunna differentiera sig själva i en extremt konkurrenstät miljö. Så hur kan företag inom dessa verksamhetsområden uppnå allt detta? Att införskaffa i rätt typ av telefonisystem kan göra väsentlig skillnad.
MiFID II började gälla i början på 2018 och är ett EU-direktiv som omfattar alla placeringar och sparprodukter med undantag för sparkonton. Direktivet gäller alla länder inom EU och EES och förkortningen står för Markets in Financial Instrument Directive 2.
Genom införandet av MiFID II har finansbranschen fått utökade krav på information till kunder. I och med detta måste värdepappersföretag se över sin kundhantering i stort, något som även innefattar telefonin, för att kunna möta kraven.
I enlighet med MiFID II måste företag som är aktiva inom finans inrätta en särskild funktion för hantering av klagomål. Här krävs en transparent klagomålshantering som aktivt analyseras. Även här blir vikten av effektiv kundhantering avgörande.
För en bransch där det talade ordet är av stor betydelse är det viktigt med en samtalsinspelningstjänst som är enkel att hantera. Vi på Dstny erbjuder en tjänst som gör det enkelt för dig att spel in både på fasta och mobila anknytningar. Välj själv om alla samtal ska spelas in eller om ni endast vill spela in en viss procent av samtalen. Samtalen sparas i 1-7 år, beroende på vilken paketering du väljer, i ett bibliotek som ni enkelt kan söka i efter olika parametrar. Sök på tid för samtalet, datum, vem som svarade eller vem som ringde.
Genom att koppla ihop era befintliga IT-system med växeltjänsten kan ni effektivisera kundhanteringen markant. Tjänsten CRM Connect gör nämligen att ni får en omedelbar identifiering av kunden med tillhörande kundfakta när denne ringer in. CRM Connect är integrerat med system så som Upsales, Zendesk, Salesforce, Lime, Freshdesk, Hubspot, hitta.se och Eniro.
Utöver de nämnda lösningarna har vi mängder av andra kringtjänster som skulle kunna underlätta samarbetet och kommunikationen både internt och externt. Vill du veta mer om vad vi på Dstny kan göra för just ditt företag? Fyll i kontaktformuläret nedan så kontaktar någon av våra kunniga rådgivare dig.
Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar, eller så kan du ringa till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.