Dashboard

Vill ni kunna ta fler datadrivna beslut gällande bemanning och förändringar i er kundservice? Med Dashboard kan ni via ett lättöverskådligt gränssnitt ta tempen på hur det går i era svarsgrupper.
Laptop som visar analytics dashboard

Datadrivna beslut med Dashboard

Utan riktigt bra information är det svårt att verifiera att man tar rätt beslut kring bemanning och förändringar inom sin kundservice. Att få kontinuerliga rapporter med sammanställningar som visar historiska data är självklart väldigt bra, men det är precis lika viktigt att kunna se vad som händer här och nu. Genom att kunna se vad som händer i företagets svarsgrupper i realtid kan ni ta fler datadrivna beslut kring vad som krävs för att ta er kundservice till nästa nivå.

Detta kan Dashboard

Så hur kan Dashboard hjälpa ert företag? Med tjänsten kan ni se viktig information angående era svarsgrupper som hjälper er i beslutsfattande. Ni kan bland annat se hur många agenter som är inloggade, vilka agenter som är inloggade, hur många samtal som är mottagna, hur många samtal som är missade osv. Ni kan se både realtidsdata och samlad data från t.ex. hela månaden som gått. Dessutom kan ni välja om ni vill visa upp en eller flera svarsgrupper i vyn. Allt i ett lättöverskådligt gränssnitt.

datapoints

Välj själv vad som ska visas

Tjänsten är väldigt lätt att ställa in efter vad du vill se för information. Genom några enkla klick kan du välja om du vill se en eller flera svarsgrupper. Efter det väljer du vilken information du vill visa upp. Du kan välja bland saker som antal samtal i kö, genomsnittlig kötid, antal mottagna samtal, antal missade samtal m.m. Självklart kan du när som helst ändra inställningarna eller lägga till mer information efter ditt behov.

Laptop som visar analytics

Visa statistik på ett lättöverskådligt vis

Dashboard är byggd så att du ska kunna välja själv hur det ska se ut. Informationen kan visas som siffror, stapeldiagram, linjediagram eller listor i olika widgets. Du kan välja en färdig mall för din Dashboard eller bygga den helt på egen hand,  och du kan då branda allt efter ditt egna varumärke. Detta gör du med några enkla knapptryck och det hela tar inte mer än några sekunder att ställa in. Självklart kan du ändra innehållet eller lägga till nya widgets i efterhand, om det behövs. Allt för att Dashboard ska passa dig och ditt företag.
Ikon klocka

Full kontroll med larmnivåer

För att underlätta för administratörer kan ni välja att ställa in nyckeltal och målsättningar, och widgeten med informationen det gäller ändrar då färg för att larma om servicenivåerna avviker.
Ikon - skärm uppåtgående kurva

Visa Dashboard på valfri enhet

Dashboard når du via en webbplats. Därför kan du välja fritt vilken enhet du vill visa tjänsten på. Kanske vill du ha den på en datorskärm, i mobilen eller visa upp den på kontoret via en projektor för att sporra din personal.
Ikon användare

Agentlista

Utöver samtalsdata finns nu ett alternativ att visa agentlista i ett fält. Listan visar inloggade agenter i den grupp man valt. En ikon ovanför agentens namn visar deras tillgänglighet och aktuella hänvisningsstatus.

Vanliga frågor om Dashboard

Ja, tjänsten finns på engelska, svenska, norska, danska, finska, tyska, italienska, spanska, lettiska, estländska, nederländska och franska.

Absolut, Dashboard fungerar på alla enheter. PC, Mac, iPhone och Android. Tjänsten når du via en hemsida vilket gör att du kan se tjänsten från valfri enhet, vart du än är i världen.

Tjänsten är byggd för att vara så lätt att använda som möjligt. Vill du visa någon annan information än det som visas upp? Då klickar du bara på widgeten för att ändra innehållet eller lägga till en ny widget. Superenkelt!

Ja. Användare kan både skapa och dela dashboards med organisationen samt personer utanför organisationen. Man kan välja själv vilken dashboard man vill visa.

Kom i kontakt med oss

Våra kompetenta säljare hör gärna av sig till dig och hjälper till med just dina utmaningar, eller så kan du ringa till 010-410 51 30 för att prata med en rådgivare direkt.

Klicka här för att komma till support istället.