Wallmans fann en flexibel
och praktisk lösning hos Dstny
Flexibilitet och en lösningsorienterad affärspartner
Wallmans, en ledande aktör inom den skandinaviska upplevelseindustrin, valde Dstny som leverantör eftersom de eftersträvade flexibilitet och en lösningsorienterad affärspartner för kommunikation och nätverk.
En enkel och användarvänlig lösning
Drivna av behovet av en enkel och användarvänlig lösning som kunde stödja deras engagemang för enastående kundservice valde Wallmans Dstny som sin telefonileverantör.
Beslutet påverkades av deras ambition att förbättra serviceeffektiviteten och snabbt kunna besvara kundförfrågningar, särskilt inom deras kundtjänstcenter. Genom att implementera Dstnys telefonilösning strävade Wallmans efter att effektivisera kommunikationen och möjliggöra för teamet att fokusera på att leverera en fantastisk kundupplevelse.
Problem som dålig ljudkvalitet vid samtal, avsaknad av nummerpresentation vid samtalsöverföringar och långsamma svarstider för service och support var centrala begränsningar som Wallmans ville eliminera vid valet av en ny telekommunikationsleverantör.
Fyra komponenter som är centrala för Wallmans
Smart samtalsflöde
Wallmans behövde ett smart samtalsflöde anpassat efter deras specifika behov.
Koppla kunder
Personliga växlingsfunktioner för snabbare hantering av samtal.
Agentfunktionalitet
Förbättrade funktioner för effektiv samtalshantering och omfattande analyser för insikter om prestanda.
4G som backup
Sekundär 4G-anslutning som säkerställer kontinuitet i kommunikationen om den primära fasta anslutningen går ner.
Högsta prioritet
Wallmans valde Dstnys Connect-telefoni-lösning med ett dedikerat MPLS-nätverk, vilket säkerställde dedikerad bandbredd (QoS) för samtal. Redan från första dagen förbättrades samtalskvaliteten avsevärt med denna lösning.
Dstny implementerade även VIP-köer i samtalsflödet för att prioritera viktiga affärspartners, vilket gav dem snabbare tillgång. Dessutom infördes en funktion för köåteruppringning, så att kunder kan begära att bli uppringda om väntetiderna är långa.
Communication made easy
Ett dedikerat kontaktteam
I början av samarbetet tilldelade Dstny Wallmans ett dedikerat kontaktteam som erbjöd direkt support från personer som var bekanta med deras setup. Denna struktur gjorde det möjligt för Wallmans att snabbt lösa problem och anpassa sig efter nya behov, utan långa väntetider eller onödiga omdirigeringar.
Till exempel, när byggarbete vid Axeltorv störde Wallmans internetanslutning, tillhandahöll Dstny snabbt en 4G-mobilbackup-anslutning. Denna backup säkerställer att verksamheten kan fortsätta utan avbrott, genom att automatiskt ta över om den primära anslutningen tillfälligt avbryts.