TOPdesk

TOPdesk_RGB_Logo

Om TOPdesk

TOPdesk, som etablerades i slutet på 90-talet i Nederländerna, har utvecklats från ett mindre IT-supportföretag till en framstående aktör inom service management-lösningar internationellt. Känt för sin anpassningsbara och användarvänliga mjukvara, stödjer TOPdesk effektiviserade serviceprocesser i linje med ITIL-principerna. Dess globala framgång speglas i dess närvaro i över tio länder, vilket gör det till ett favoritverktyg bland organisationer, stora som små.
softphone telefon kugghjul

Förvandla CRM till någonting magiskt

Integreringen av Dstnys kringtjänster med TOPdesk förvandlar din kundservice genom att sammanföra TOPdesks djupa insikter inom servicehantering med Dstnys förmåga att skapa en förbättrad kundupplevelse, bl.a. genom att snabbt förse era medarbetare med kundens historik i form av tidigare ärenden och anteckningar.

Optimerad kommunikation

Genom att sammanlänka Dstnys kringtjänster med TOPdesk skapas en rad fördelar som lyfter kundservicen till nya höjder. Denna integration ger medarbetarna tillgång till en rik kundhistorik vid varje interaktion, vilket möjliggör snabbare, mer relevant kommunikation med era kunder. Detta leder till effektivare ärendehantering, ökad kundtillfredsställelse och en mer strategisk användning av företagets resurser genom era medarbetares dokumentering av alla samtal.

kugghjul dokument

Vad Dstny behöver från er

Den här integrationen kräver att följande information tillhandahålls till Dstny:

  • URL: Den kundspecifika URL:en, t.ex. https://dstny.topdesk.net/
  • Användarnamn: Inloggningsanvändarnamnet
  • Lösenord: API-lösenord, inte inloggningslösenord

För att skapa ett applikationslösenord, logga in på TOPdesk-portalen och gå sedan till användarinställningarna via operatörsmenyn, i högra hörnet av TOPdesk -> Mina inställningar. Välj "Lägg till" i blocket för applikationslösenord.

Ett popup-fönster "Skapa ett nytt applikationslösenord" öppnas. Fyll i applikationsnamnet och ange ett utgångsdatum för lösenordet.

Tryck på "Skapa"-knappen. Applikationslösenordet kommer att visas i popup-fönstret "Kopiera applikationslösenordet nu".

CRM

Hur det fungerar i det dolda

Dstny nyttjar API:er för att knyta samman sina tjänster med TOPdesk, vilket underlättar inhämtning av uppgifter om kunder eller kontakter. För att skapa en koppling krävs det att de datafält som inhämtas är kopplade till den berörda kontakten. När en koppling väl är etablerad, inhämtar API:et uppgifter om både organisationen som kontakten tillhör samt utförlig information om kontaktpersonen i fråga. Dessutom kan API:et tillhandahålla uppgifter om till exempel kundens senaste inköp.
server render fail/waiting for island-28e85fi1Re (separate island render, inside)